laatste dagen Iran - Reisverslag uit Eşfahān, Iran van Mart Donselaar - WaarBenJij.nu laatste dagen Iran - Reisverslag uit Eşfahān, Iran van Mart Donselaar - WaarBenJij.nu

laatste dagen Iran

Blijf op de hoogte en volg Mart

20 September 2013 | Iran, Eşfahān

Onze reis door dit prachtige land met zijn zeer oude beschavingen, waar je. veral de overblijfselen van kunt bewonderen, en zijn vriendelijke bevolking zit er bijna op.
Iran lijkt niet de meest voor de hand liggende bestemming, maar als je er geweest bent begrijp je waarom het toch een heerlijke vakantie plek is. We hebben ons enorm verwend gevoeld. Zijn in prima hotels geweest, waar we lekker konden eten, en veel gasten steeds geïnteresseerd waren, en hun Engels op ons wilden oefenen.
Ook op straat doen mensen dat, m.n. kinderen die de zinnetjes uit hun boekje van de ' English class' op je loslaten.
Engels is sowieso kennelijk interessant. We willen wat baby spulletjes kopen, maar op alle kleding staan uitsluitend Engelse teksten en prints. Niks in Perzisch of afbeeldingen die hier zouden kunnen zijn.
In september is het tussen de 30 en 40 graden, maar de luchtvochtigheid is laag. Wij vonden het prima te doen. Pas op dag 12 zagen we een eerste wolkje. De kledingvoorschriften moet je wel serieus nemen, anders voel je je ook ongemakkelijk. Het maakt 't voor vrouwen wel wat warmer.
Iran is erg goedkoop voor westerlingen, dus je moet je inhouden niet te veel souvenirs mee te nemen. Ook steeds een taxi is dan verleidelijk. Toch lopen we bijna alles en maken zo flink wat kilometers. Sporten is er ook niet bij in die kledij. In het grote hotel in Sheraz was een 'gym' , om de dag mannen en vrouwen. Ik kon twee keer gaan.
Mocht je plannen hebben,.....vraag ons gerust om informatie ik wil Iran graag promoten.
Uiteraard ook nog wat foto's.Er is zoveel moois dat het soms maar zo in een hoek ligt. En de mozaïken en moskeeën blijven boeien.

• 27 Februari 2014 - 13:14

Koen:

Hallo,

Zou graag Iran willen bezoeken, maar heb je geen uitnodiging van iemand nodig om er te geraken. Heb je veel last van politie of de moraalpolitie die je controleren? Is het er veilig. Wat voor leuke dingen kan je er bezoeken? Wat is de prijs van een hotel of pension?

mvg
    Koen

• 28 Februari 2014 - 02:56

Mart Van Donselaar:

Koen, stuur even email dan kan ik wat makkelijker reageren

• 08 Juli 2014 - 12:32

Jordy:

Hoi Mart,

Mijn vriendin en ik gaan over 3 weken naar Iran. Nu kennen we wel wat mensen daar, dus we zullen onze weg wel vinden. Maar we horen graag nog wat tips en weetjes van een andere reiziger.

Groet,

Jordy