rivieren en vulkanen - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Mart Donselaar - WaarBenJij.nu rivieren en vulkanen - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Mart Donselaar - WaarBenJij.nu

rivieren en vulkanen

Blijf op de hoogte en volg Mart

23 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Turangi

Het Noorder eiland op betekent na de boot en de bus weer fietsen vanaf Wanganui. Hier prachtig , maar super stijl en flink heet langs de rivier naar het noorden. De weg is niet druk. Op de campings tref je verschillende type reizigers.
- mensen met alleen een rugzak. Dat zijn er weinig, ze zitten meestal in een (backpackers) hostel.
- mensen met een auto die rondrijden met een tentje, brandertje etc. mee.
- mensen met een maatje vw busje (vaak leuk beschilderd) met een zooitje in de bus maar ze slapen er wel in.
- mensen met eem mega camper waar alles op orde is en alles in kan
- mensen op het fietsje, met alles mee, ha, ha.
Midden op het eiland liggen een stel vulkanen, oa mount Doom (Mordor) uit 'in de ban v.d. ring'. Die hebben we beklommen. Dat was echt klauteren en flink pittig.
Je plan is dan een rustdag met een wandeling. Helaas: eerst 15 km over een omhooglopende , grotendeels grivel weg, naar de ingang van het National park Tongariro' dan 2 uur wandelen naar de voet van de berg, dan in 2.5 uur op en neer naar de top, met prachtig uitzicht. We hadden fantastisch weer. Dan nog een stuk door naar een prachtige krater en een knalblauw krater meer. Daarna weer terug, op het fietsje en moe bij de tent. Wat een rustdag! Dus de dag erna dan maar een kleine wandeling met kortere fietstijd. Het weer betrok, de bergen onzichtbaar, en de dag erna weer. Wat hebben toch een geluk met het weer.Anderen hebben devulkanen uberhaubt niet gezien.
Mijn bovenbenen beginnen flinke kabeltjes te worden, en we buiten de reis flink uit.
Over 2 dagen met de bus naar Napier heen en weer . 'De' art deco stad, waar een festival is. We zijn benieuwd.

• 23 Februari 2014 - 12:11

Willem:

Mart, leuk verhaal, en wat is dat vulkangebied mooi he? In Napier je spieren maar even rust geven! Geniet en groeten aan Gerard! X willem

• 23 Februari 2014 - 14:06

Joyce En Mieke:

Hoi Mart,
    Wat een prachtige foto's! Leuk om zo een beetje met je mee te reizen.
    Wij zitten in de zonnige Vogezen in pachtige b&b waar het lente is.
    Op 25 autominuten schijnen we nog te kunnen skiën. Gaan het beleven.

Groetjes Joyce en Mieke

• 25 Februari 2014 - 12:10

Sacha Rieken:

Wauw, wat is het daar mooi!
    Hier is het lente, ook heerlijk!!
    Veel groetjes van Sacha